Loading...

Pourquoi ma boisson coule-t-elle plus lentement ou est-elle plus froide que d'habitude?

Si votre café noir favori a du mal à couler ou est plus froid que d'habitude, c'est un signe que votre machine à café NEO par NESCAFÉ® Dolce Gusto® a besoin d'être détartrée!

L'accumulation de calcaire dans votre machine en est la cause et nous avons la solution: le kit de détartrage NESCAFÉ® Dolce Gusto®.

Regardez la vidéo: Pourquoi ma boisson coule-t-elle plus lentement ou est-elle plus froide que d'habitude?

 

Vous souhaitez que votre machine à café NEO par NESCAFÉ® Dolce Gusto® retrouve toute son efficacité?




Consultez la section «Comment détartrer ma machine à café NEO Caffè par NESCAFÉ® Dolce Gusto®?» pour des instructions détaillées.


  • Mix 0.5L of tap water with the NESCAFÉ® Dolce Gusto® descaling solution, which you can purchase via our website, and pour the solution into the empty water tank.
  • Insert the water tank into the machine. Remove the drip tray. Place a 0.7L container underneath the coffee outlet.
  • To enter descaling mode, close the slider and press the start button for 15 seconds until it rapidly flashes orange twice. The button then softly dims orange, and the descaling begins. When the button turns blue, wait for two minutes.
  • After the two minutes, start the rinsing process. Refill the water tank with tap water and insert it into the machine.
  • Remove the drip tray. Place a large empty container under the coffee outlet.
  • Close the slider and press the start button to rinse your machine.
  • Empty the container and the water tank once rinsing has finished. Refill and reinsert the water tank and reinsert the drip tray. The machine is now ready to use!

TOP DESCALING TIPS

  • Don’t use vinegar. Only use the NESCAFÉ® Dolce Gusto® descaling solution.
  • Avoid contact of the descaling liquid with the machine.
  • Don’t unplug the machine during the descaling process.
Loading...